Massa Media bakom nytt koncept för SVT och UR

I dag, onsdag den 14/10, är det premiär för UR:s och SVT:s satsning ”Gymnasieångest”, en TV/webb-serie i 10 delar. Som producent för satsningen står produktionsbolaget Massa Media, ett av företagen i Piteå science park.

Programmet/ konceptet ska nå ut till alla 8-9 klassare i landet som bävar inför gymnasievalet.

– Jag tror att många elever känner en ångest inför gymnasievalet, en rädsla för att välja fel och att det ska påverka hela ens framtid. Jag hoppas och tror att den här serien ska visa eleverna att dom inte är ensamma om att känna den där ångesten, att det finns tusen vägar att gå och att det som känns som ett misslyckande idag, faktiskt kan leda till något bra i framtiden, säger Pernilla Kommes, producent för ”Gymnasieångest”.

Under hela våren och sommaren har ett flertal personer jobbat med serien från redaktionen i Piteå, och i dag onsdag är det premiär för ”Gymnasieångest” med skådespelaren och humoristen William Spetz i huvudrollen.

– Genom humor och genom att avdramatisera framtidsångest och val till gymnasiet, försöker vi nå högstadieeleverna, berättar Li Skarin VD på Massa Media.

Programmet sänds både på SVT, 23.00 SVT1, och på ur.se.

 

Avsnitt 1:

Den svenska världsartisten Damian Ardestani berättar om hur misstag och krokiga vägar ledde honom helt rätt. Dessutom får du träffa Vilma Alderheim från Böle och Sara Vidzem från Stockholm som båda drömmer om att bli veterinärer men som har hittat två helt olika vägar för att ta sig dit.

 

Mer info: Kontakta Li Skarin, 070- 533 11 53, eller producent Pernilla Kommes, pernilla.kommes@massamedia.se el. 0738- 08 98 35