Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

More gör gott

More är webb- och reklambyrån som utmanar de stora bolagen i storstäderna. Från Acusticum arbetar de till 90 procent mot kunder i söder. Nyligen fick de bekräftelse på att de tillhör de allra bästa i Sverige.

Att sitta i Piteå och ha den största andelen av kunderna i Stockholm är fullt möjligt. Med hjälp av modern teknik, bra kommunikationsmöjligheter och spetskompetens har Piteås största webb- och reklambyrå tagit upp kampen med de mer kända byråerna i storstäderna.

– Vi erbjuder samma kvalitet men till ett lägre pris. Att vi kan göra det är inget konstigt. Vi har lägre omkostnader och slipper betala för dyra kontorslokaler på Stureplan, menar Mores VD Fredrik Högberg.

More anlitas allt oftare som underleverantör till andra reklambyråer. Byråer som köper in den spetskompetens som More har och är kända för.

– Det funkar bra att jobba på distans. Att vi har många återkommande kunder och samarbetspartners i Stockholm är en tydlig signal på att avståndet inte är något hinder.

Månadens webb i Resume
Varje månad utser den respekterade branschtidningen Resume en vinnare i tävlingen ”Månadens webb”. En månatlig tävling alla webbyråer vill bli nominerad till och allra helst vinna. I mars anmälde sig More för första gången till tävlingen, med lyckat slutresultat. Tävlingsbidraget var kampanjwebben, tillika Gör Gott-spelet. Det skulle visa sig att konkurrensen var knivskarp, enligt Resume själva den tuffaste omgången hittills med 24 högkvalitativa bidrag. Gör Gott-spelet slutade till sist på en nionde plats, ett resultat som smäller riktigt högt.

– Det är en ära att bli nominerad och är ytterligare ett bevis på att vi tillhör de allra bästa webbyråerna i landet, menar Fredrik Högberg.

Nionde platsen innebar samtidigt att företaget hoppade upp till en 18-plats på bolagstoppen, en lista som rankar de bästa webbyråerna utifrån placering i Månadens webb. Framgångarna med Gör Gott-spelet har gett mersmak och fler bidrag kommer att anmälas. Siktet är inställt på en högre listplacering.

Historien bakom Gör Gott-spelet
När Norrmejerier ville stärka sitt varumärke fick More uppdraget att sätta ihop Gör Gott-spelet utav stockholmsbyrån John Doe. Syftet med spelet var att på ett annorlunda och lekfullt sätt lyfta fram fördelarna med lokalproducerade mjölkprodukter.

– Extra roligt var att vi inte fick en färdig idé som vi skulle förverkliga, Gör Gott-spelet är More till 100 procent.

Med 100 procent menar Andreas Bergman, Webbstrateg, att More tagit hjälp av företagets samlade spetskompetens, från idéfas till produktion i form av illustrationer, animering och programmering. Resultatet talar sitt tydliga språk.

Succén är ett faktum
Den 20 mars i år hade spelet premiär. För att marknadsföras spelet togs reklambanners fram och visades på utvalda webbplatser. Redan på ett tidigt stadium gick det att utläsa att spelet skulle bli en succé, bland annat slogs rekord i antalet klick på flertalet webbplatser. När kampanjen avslutades i början av maj hade över 30 000 personer registrerat sina spel och succén var ett faktum.

– Det är roligt att spelet har fungerat på så sätt att många har velat prova spelet, men det som gör det hela ännu roligare är att de dessutom har spenderat så mycket tid vid spelet. Tidsaspekten är ett bra tecken på spelglädje, säger en nöjd Andreas Bergman.

Kampanjen är avslutad men spelet kommer självklart leva vidare på Norrmejeriers hemsida. I skrivande stund är spelet ännu inte utlagd, men håll gärna koll om du vill testa spelet.