The Social Generation blir Helikopters digitala dotter!

The Social Generation och Helikopter Brand Design inleder efter flera år av gott samarbete, en mor och dotterrelation.

Under de 2,5 år som The Social Generation har drivit och byggt sin verksamhet, har Helikopter funnits med som en god samarbetspartner. Med en gemensam tro på hur framtidens media och kommunikationslandskap kommer att utvecklas, ser de båda många fördelar med att i fortsättningen göra resan tillsammans.

Rent praktiskt så innebär det att Helikopter blir delägare till 50% i The Social Generation. Bägge bolagen kommer att finnas representerade i den ”anrika” Helikopter-hangaren i Södra hamn men även på Acusticum.

Profilmässigt så kommer The Social Generation att få en helikopterplatta i profilen. Det nya bolagsnamnet blir Helikopter med tillägget Social Generation. Detta för att tydliggöra inriktningen mot webb, digital kultur och innehållsmarknadsföring.

Tillsammans med de andra Helikopter-kontoren i Skellefteå och Falun kommer Helikopter Social Generation att kunna erbjuda sina kunder en helhetslösning. Oavsett om det handlar om varumärkesutveckling, marknadskommunikation eller webb.

Piteå Science Park säger stort grattis till de båda bolagen. Vi ser fram emot att se er fortsätta växa tillsammans!

Läs mer på:

Helikopter Brand Design

Helikopter Social Generation