The Social Generation växer och siktar målmedvetet mot nya höjder

Nu händer det saker hos kommunikationsbyrån The Social Generation på våning tre i Acusticum. Två år efter starten har ägarna Anders Westergren och Peter Eklöf både nyanställt och skaffat mer lokalyta. Enligt dem själva är det bara början.

En vägg har slagits upp, ett kontor har kommit till och företaget har gjort sin första, men inte sista, rekrytering.
– Målsättningen är att bli ännu fler, att bli ett team och kunna utveckla nya områden med kreativa influenser från olika håll. Inom de närmaste tre åren satsar vi på att bli 5-8 anställda och att omsätta lika många miljoner, säger Anders Westergren.

The Social Generation arbetar framför allt med kommunikation i digitala medier genom produktion av kampanjer, redaktionellt innehåll, video och pressinformation.
– Man kan säga att vi är bra på att skapa det som är gångbart i sociala medier, antingen i form av det vi utvecklar eller utifrån det innehåll vi skapar, säger Anders.

Ökad efterfrågan och omsättning har öppnat nya möjligheter och för några månader sedan anställdes Anton Eichwurzel, som framför allt arbetar med programmering. Erbjudandet om att börja jobba på the Social Generation kom direkt efter gymnasiet och han känner sig lyckligt lottad.
– Det är riktigt lärorikt. Jag kunde inte så mycket om just det här i början så jag fick gå några kurser innan jag fick börja jobba med kunder.

Peter Eklöf ser många värden i att få in nya personer i verksamheten:
– Det som är svårt när man är ensam är att bli bra på allt. Nu har vi har fått avlastning och kan på så sätt nischa oss på olika saker och bli bättre på det vi gör. Målet är att kunna jobba med projekt som vi tycker är roliga och inspirerande. Vi vill stå för kvalitet och bli riktigt erkända för det vi gör. Helt enkelt vara dem som man först tänker på när man söker den här typen av tjänster.

Bra jobbat! Vi på Acusticum gläds åt era framgångar och ser fram emot att följa er fortsatta utveckling.