Audio Mostly – 2012
”The Audio Mostly Conference provide a venue to explore the unexploited potential of audio in computer-based environments, for example game contexts, and aim to help open up this area of thinking by bringing together game designers, audio experts, content creators, and technology and behavioral researchers.”
I slutet på september gick årets Audio Mostly konferens av stapel. Konferensen som startades av Interactive Institute 2006 genomförs vartannat år vid Acusticum och vart annat år hos någon av Interactive Institutes samarbetspartners i Europa.
Årets värd var Ionian University på Korfu, Grekland. Konferensfaciliteterna och vädret kunde man inte klaga på, möjligtvis var det lite distraherande att se alla båtar som passerade förbi utanför fönstret. Konferensen lockade ca 50 personer och liksom tidigare år var stämningen väldigt bra och kontakten mellan deltagarna öppen och inspirerande. Förutom konferensdelen så var alla deltagarna även inbjudna till ett ljudevent som arrangerades på “the municipal theatre of Corfu”.
Sista dagen korades bästa presentation och bästa paper och i år blev det full pott till Interactive Institute genom Mats Liljedahl och föredraget ”Using Sound to Enhance Users Experience of Mobile Applications”.
Nästa års kommer Audio Mostly konferensen åter att arrangeras på Acusticum, så håll utkik på hemsidan: www.audiomostly.com.