ICT-Upplevelse
”-Det räcker inte längre att en programidé fungerar för TV eller radio –den måste också fungera på Internet, kanske ha egen community, bloggar, webbshop, pod-radio och även spel som kan köpas eller tankas ned från apple-store…” |
|
Utmaningarna är stora för framtidens företag och entreprenörer! Konkurensen ökar, produkternas livscykler blir kortare och tekniken förändras allt snabbare. Inom Acusticums fokusområden har behovet av samverkan mellan upplevelse- och teknikaktörer blivit allt tydligare. Majoriteten av företagen inom upplevelseindustri och teknik-/mjukvaruindustri är små och saknar resurser för bygga upp en mixad upplevelse/teknik-kompetens. Därför driver Acusticum under 2009-2010 projektet ICT – Upplevelse som vill stimulera samarbeten mellan entreprenörer inom upplevelseindustri och teknik-/mjukvaruindustri i regionen. Bara ett litet exempel… |
|
Ola Lidström,
|
Nina Sjömark,
|
ICT UPPLEVELSE -Project in short! In the borderlands between media, experience, and new technique, there is a huge area of potential as yet unexplored by contemporary research. This area is a prime breeding ground for new ideas, concepts, and products. A criteria for developing this potential is the ability to successfully mix competence, individuals and companies in the right dynamic mix. We created the ’ICT Upplevelse’ project in order to stimulate and ease a number of aspects for such a co-operation. |